Sportovní výživa

Člověk je jedinečný organizmus. Každý z nás reaguje na fyzickou zátěž trochu jinak. Existují však určitá obecná pravidla, která jsou pro drtivou většinu populace platná. Bylo by nošením dříví do lesa zbytečně rozebírat mnohokrát dokázanou věc, že kvalitní doplňky stravy, nebo-li sportovní výživa přispívá k maximálnímu růstu svalové hmoty, podporuje regeneraci po náročném výkonu a podobně.

Tento zvláštní druhu potravin v sobě má různé vitamíny, minerály a jiné látky, jenž dodávají tělu důležité živiny, které nejsou dostatečně zastoupené v normální stravě.

Motivaci pro posilování a aerobní trénink může mít člověk různou. S kvalitní sportovní výživou však bude více efektivní. Jen tak se tvrdá individuální příprava trvající řadu měsíců začne pořádně vyplácet.

Hodiny strávené v posilovně, stovky kilometrů ujeté na kole a další sportovní aktivy pak člověk zvládne, aniž by se odrovnal a musel si vzít na pár dní volno v práci. Důležité samozřejmě je znát svou míru a najít postupy, které organismu vyhovují nejvíc a tím se dosáhne nejlepších výsledků. „Po dvaceti letech jsem zvedl na bench press sto dvacet kilo. Bez regenerace a doplňku stravy by to v žádném případě nešlo,“ řekl mně před časem známý, který se už řadu let účastní závodů TFA, nebo-li nejtvrdší hasič přežije.

Vhodná sportovní výživa v předtréninkové době, potom v samotném průběhu zátěže a v poslední fázi, potréninkovém čase má další nezanedbatelnou výhodu. Jde totiž rovněž o prevenci, která snižuje riziko zranění.

A co to vlastně ta sportovní výživa je? Například proteiny pro růst svalů, sacharidové přípravky na doplnění svalového glykogenu, aminokyseliny, kreatin pro sílu svalů nebo vitaminy a minerály. Někoho zaujmou spalovače tuků, ty jsou vhodné při dietách.

Okomentuj jako první článek "Sportovní výživa"

Napiš komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

*



Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE