Na Hanou extraliga nepatří! Je škoda, aby klub z Olomouce zabíral místo například Českým Budějovicím. Prostě ani nejvyšší soutěž není fanouškům dobrá. Právě tohle mě napadlo při pohledu na prořídlé tribuny při posledním barážovém utkání, kdy do plechárny přijel právě jihočeský Motor.
Při pohledu na statistiky návštěvnosti to je nejvíc patrné. Kohouti jsou v prolínací soutěži potřetí za sebou. Přitom nikdy neměli nižší návštěvy, než v tomto ročníku. To je zarážející s ohledem na skutečnost, že ve svém prvním barážovém vystoupení byli Hanáci spíš v roli statistů. Dokázali totiž posbírat všeho všudy pět bodů a v posledních dvou utkáních na vlastním ledě nedokázali dát ani gól. Tehdy byl divácký průměr 3 580.
O rok později to byl úplně jiný příběh. Mora sbírala body jako na běžícím pásu a vyvolala v jinak ospalé Olomouci hokejovou mánii. Jenže po té už není ani památky.
Letos navštívilo čtyři zápasy baráže, které se hrály v Olomouci, v průměru 3 523 diváků. To je dost zvláštní, když vezmu v úvahu, že je o co hrát a záchrana je pořád reálná (aspoň tedy z pohledu matematiky).
Nabízí se otázka, co stojí za příčinou toho, že jsou nyní – v nejdůležitější části sezony – sedačky v plechárně prázdné. Může za to výsledková krize, která začala v lednu? Nebo už se hokej na Hané okoukal? Spíš se kloním k tomu druhému důvodu…
Lidi si prostě zajuchali, když se dařilo a konec zájmu. Fanoušci prožili krásné chvíle při loňské baráži, pak lehké (pro někoho těžké) střízlivění při zveřejnění cen vstupenek na extraligovou sezonu. V neposlední řadě pak tu je pohodlnost. Na Moru se dá nyní dívat na internetu, takže lidi mají o důvod víc na stadion nedorazit.
Haná je prostě ospalý region a pár nadšenců to nezmění. Do hokejově „vyzrálých“ měst má Olomouc hodně daleko. No a vzhledem k vývoji návštěvnosti a nálady fanoušků se nabízí otázka, jestli není lepší hrát první ligu na špici, než v extralize bojovat v suterénu. Na to ať už si odpoví každý sám…
Že Mora není mnoha lidem lhostejná ukázaly reakce na můj text. Například Jindra Bahounek napsal: „Můžete si všimnout, že aktuální situace je jen obraz nasrání fanoušků, kterým vadí nečinnost vedení udělat něco se situací, která trvá už tři měsíce. Vůbec bych to nedával do kontextu s tím, že o extraligu zde není mezi fanoušky dostatečný zájem.“
Jinak než já to vidí třeba Jan Piták. „To je zavadejici, kolik divaku chodila na Slavii, kdyz se darilo a hrala o titul(paralela s postupem Mory do ELH) a dnes bylo, ve vic jak milionove Praze, divaku jeste min jak v Olomouci.“
Další reakce najdete na Facebook profilu Regionsportu.cz.
Návštěvnost HC Olomouc v barážích:
Rok 2013
4769
5500 (vyprodáno)
4 523
2 348
2314
2024
Průměr: 3 580
Rok 2014
5427
4197
4624
5500 (vyprodáno)
5500 (vyprodáno)
5500 (vyprodáno)
Průměr: 5 125
Rok 2015 (v Olomouci se budou hrát ještě dva zápasy)
3552
3869
3989
2682
Průměr: 3 523
No jo, to i v Unicove na nas v dorostu a juniorce chodilo pomalu víc lidi, co Ivo? 😉
To rozhodně ne 🙂